FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
CompuTech
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Rejestracja
Forum CompuTech Strona Główna
->
Game Maker
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Systemy operacyjne
----------------
Windows
Linux
BSD
DOS
MacOS
Solaris
ReactOS
Internet
----------------
Polecane strony
Webmastering
Programowanie
----------------
Pole do popisu
Delphi
Game Maker
Inne języki programowania
Inne
----------------
Nie na temat
Programy i gry
O forum
Sprzęt
Bezpieczeństwo
Robotyka
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
TuxMan
Wysłany: Pon 6:32, 28 Kwi 2008
Temat postu:
fervi napisał:
Tak, tylko nikt nie pomyślał, że zmienną powinniśmy najpierw ztworzyć, bo potem problemy są, że nie działa ...
Akurat dałem stworzenie zmiennej
fervi
Wysłany: Nie 19:25, 27 Kwi 2008
Temat postu:
Tak, tylko nikt nie pomyślał, że zmienną powinniśmy najpierw
s
tworzyć, bo potem problemy są, że nie działa ...
Ucz się ortografii, fervi <_<
TuxMan
TuxMan
Wysłany: Nie 8:58, 27 Kwi 2008
Temat postu:
Świetnie! Oby takich więcej
Maxius
Wysłany: Nie 8:58, 27 Kwi 2008
Temat postu: Zmienne W GameMakerze
Czym jest zmienna? Jest to jakieś określone miejsce w pamięci komputera o określonej wartości, tekstowej bądź liczbowej. Za pomocą GMLa możesz definiować własne zmienne, wygląda to tak, ale musimy ją stworzyć, żeby nie było błędów przy kompilacji programu:
Kod:
var <nazwa zmiennej>;
A potem deklarujemy:
Kod:
<nazwa zmiennej> = <wartość>;
Uwaga! W Zmiennej nie mogą znajdować się spacje! zastępujemy je
znakiem '_'. W zmiennej także nie mogą się znajdować polskie znaki na
przykład: zamiast 'ś' wpisz 's' itd. oraz nie może się zaczynać od liczby, a oto przykład kilku błędnie zdefiniowanych zmiennych:
Kod:
wysokość = 100;
10osoba = 'Jasio';
ilosc lat= 9;
W GML znajdziemy także zmienne stałe naprzykład:
true - prawda (1).
false - fałsz (0).
pi - wartość pi (3.1415...).
Dwie pierwsze z nich przydają się w operacjach logicznych z których będziemy dość często korzystać =]
Mamy zmienną ale jej wartość chcemy zmienić, jak? Wygląda to tak samo jak definiowanie ich. Czyli:
Kod:
imie='Jasio';
lat=lat+10;
bierzacy_rok=2005;
rok_urodzenia=bierzacy_rok-lat;
Zamiast znaku '=' możemy użyć jeszcze czterech innych:
-= - odejmuje od wartości zmiennej.
+= - dodaje do wartości zmiennej.
*= - mnoży wartość zmiennej.
/= - dzieli wartość zmiennej.
Używanie ich może być bardzo przydatne choćby ze względu skrócenia kodu bo możemy tak:
Kod:
lat=lat+10;
A możemy tak:
Kod:
lat+=10;
Przykładowa zmienna:
W Create:
Kod:
liczba=0
W Global Left Button:
Kod:
liczba+=1
W Draw:
draw_text(16,16,'Liczba '+string(liczba))
Teraz wytłumaczę ten przykład zmiennej.
W Create tworzymy zmienną liczba i ustalamy na zero czyli
Kod:
liczba=0
W Global left button gdy klikniemy w dowolne miejsce roomu Dodajemy do zera 1 czyli
Kod:
liczba+=1
W Draw piszemy na 16,16 roomu tekst 'Liczba' .
I Oto mamy gotową przykładową zmienną.
Temat będzie aktualizowany. Ostatnia aktualizacja 28 kwietnia 2008r.
godz: 7:31
EDIT by TuxMan: dałem stworzenie zmiennej, jak chciał fervi
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin